BOAP 'The Belgian Academy of Pediatrics'

Met de verkiezingen van 9 juni in zicht, was het doel van het 'Plan Care for the Child and Young Persons' om politieke verandering te bewerkstelligen in de jeugdgezondheidszorg. De initatiefnemer BOAP 'The Belgian Academy of Pediatrics' riep betrokken partijen zoals patiënten, ouders, CLB’s, huisartsen, kinderallergologen, kinderpsychiaters en kinderverpleegkundigen op tot actie. In Knack en The Brussels Times beschrijft Ann De Guchtenaere, President van BAoP, de penibele situatie van de kindzorg en de noodzaak om dankzij vereniging en samenwerking de kindzorg te verbeteren.

Als resultaat van deze inspanning introduceert "Plan Care for the Child and Young Persons" tien kernaanbevelingen die fundamenteel zijn voor een kwalitatieve gezondheidszorg voor kinderen. Deze tien kernaanbevelingen kunnen echter niet begrepen worden zonder het volledige Plan Care for the Children and Young Persons.

Als VWVJ, vertegenwoordigd door onderzoekster Ann Keymeulen, hebben we deze aanbevelingen vol overtuiging mee vormgegeven en op 14 maart trots onderschreven. De VWVJ bedankt BOAP en iedereen die heeft bijgedragen aan het "Plan Care for the Child and Young Persons". Wij hopen ook in de toekomst samen met jullie verder te bouwen aan de gezondheid en het welzijn van alle kinderen en jongeren.

Met vriendelijke groeten,

Het VWVJ Team